sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

2 weeks

Noniin, kuten otsikostakin huomaa, mulla on enää vain 2 viikkoa aikaa olla täällä.. Sehän menee ihan hurauksessa ohi? En oikeasti tajua miten tää kesä meni näin nopeaa.. Musta oikeasti tuntuu että vasta mä tulin tänne. Ja just kun kaikki täällä alkaa rullaamaan niin hyvin mun pitääkin lähteä. Nyt alkaa jo oikeasti tuntumaan, että mulla on toinen koti täällä, ja 2 viikon päästä elämä on täynnä pelkkiä jäähyväisiä. Viikon päästä pitää hyvästellä Ansku (MÄ EN TUU KESTÄÄ!! :( ) Sitten siitä viikon päästä Ida, ja lopuksi Nina, Gabby ja perhe ja koko tää paikka.. Voin sanoa että tuun olee aika hajalla siellä lentokoneessa..

Mutta ei liikaa nyt vielä mietitä inhottavia asioita, sillä nyt tulee päivitystä kuluneesta viikosta ! :)
Tää viikko meni oikeastaan Ninan ja poikien kanssa hengailuun ja Anthonysta ja Nickistä onki tullu mulle ku omia poikia :) Käytiin melkein joka päivä puistossa ja silloin kun lapset leikkii yhdessä se on oikeasti maailman helpointa työtä meille au-paireille :D Vitsaillaankin aina Ninan kanssa että kuinka rankkaa meillä on... not!
Keskiviikkona järkättiin sitte Ninan kanssa lapsille ylläri picnic boys & girls clubille ja meillä oli taas hyvin aikaa suunnitella viikonloppua ja sitä mitä tehdään vielä ennen kuin mun lähtö lähestyy. Voin kuvitella miltä Ninasta tuntuu kun se on viettänyt koko kesän mun ja Anskun kanssa ja nyt se jää tänne yksin.. käy vähän sääliksi, mutta Nina on niin mahtava persoona että uskon että se tulee pärjäämään minne ikinä se meneekin :)
Tää viikko meni taas niin nopeaa etten edes muista mitä me tehtiin! Ollaan käyty uimassa, mä oon käynyt zumba-tunneilla ja niin.. en oikeasti edes muista!! Mun ajatukset pyöri koko viikon vaan  perjantaissa et se on ainoa päivä mistä muistan kunnolla jotain :D

Gabby ja Anthony picnicillä
Sitten pitkään ja hartaasti odotettu perjantai saapui. Heti kun olin off lähdettiin Ninan kanssa kauppaan ja ostettiin kaikki valmiiksi iltaa varten. Sitten äkkiä suihkun kautta laittautumaan ja sitten mentiin Ninan luokse oikein perinteiseen amerikkalaiseen BBQ-partyyn. Ninan hostit on aivan huippuja! Nina on onnentyttö ku on löytäny noin rennot ja ihanat host-vanhemmat :) Ninan host- isä Tony oli ostanu ilotulitteita sitä iltaa varten ja kuten Suomessakin, niiden räjäyttely ilman lupia on laitonta. Hauskinta tässä oli vielä se että Ninan host-äiti Tanya on poliisi ja loppuillasta me juostiin poliiseja piiloon ! Aivan mahtavaa! :D En oo nauranu noin paljoo vähään aikaan.. Amerikassa tehdään kaikki isosti, myös tavallinen perheen grilli-ilta :) Mutta siksi mä rakastankin tätä paikkaa niin paljon! Täällä ihmiset on vaan jotenkin huolettomampia ja onnellisempia. Siellä me sitten syötiin, juotiin ja juoruiltiin yömyöhään asti kunnes oli meidän aika hypätä kohti junaa ja Manhattania! Tony heitti meidät asemalle, ja matka kohti tuntematonta pystyi alkamaan. 

Ansku rillaamassa
Otettiin sitten suunnaksi manhattan ja me oltiin oikeesti kaikkialla! En edes muista missä kaikkialla ehdittiin illan aikana käydä.. Ja pidetään taas salaisuutena mitä kaikkea illan aikana tapahtui ;) Mutta voin sanoa että joka kerta kun mennään meidän vakiopaikkaan Thunder Jacksoniin mulle tapahtuu aina jotain noloa. Ja se on vielä tosi pieni paikka et varmasti kaikki samat tyypit näkee aina mun toilailut. Esim yhtenä iltana menen tilaamaan illan ensimmäisiä drinkkejä ja oikein hehkutan sille vieressä olevalle tyypille että 'joo nää on illan ekat', sitten käännyn ja lennän suoraan selälleen lattialle sen tyypin jalkoihin!! Ja tietysti molemmissä käsissä olleet drinkit on mekolla ja lattialla :) Ja tosiaan, olin selvinpäin. Suomalaisena häivyin äkkiä nolosti paikalta, mutta kun amerikassa ollaan, tää tyyppi tuli vielä kysymään oonko ok :D Muuten joo mutta ikinä ei oo hävettäny noin paljoa! Oon vaan niin happy ettei Nina ja Ansku nähny tätä koska kuulisin siitä muuten koko loppumatkan..

saatiin junasta kavereita :)
 No ilta sujui leppoisasti ja hauskinta oli ehkä matka aamulla kotiin :D Mä olin niin hermostunut mun kenkiin että mulla ei itellänikään pitänyt pokka kun raivosin niille :D Heitin ne jo kerran mäkeenki, mutta en raaskinu luopua niistä joten hain ne takas.. ja mun laukusta löytyi jotku korkokengät?? Mä olen kyllä ihme kenkäfriikki kun kengät tulee mun luo pyytämättä... Tähän löytyy varmasti joku hyvä selitys mutta en muista sitä :D

Lauantaina sitten Ansku heitti mut illaks kotiin, kun jouduin ensimmäistä kertaa koko kesänä olemaan viikonloppuna töissä. Katsottiin sitten Gabbyn kanssa Peter Pan2 ja syötiin popparia. Mua alko itkettään siinä lopussa kun Peter ja Leena kohtas taas.. Gabby sanoi että 'Don't cry, it's just a movie" ja kerroin että itken aina elokuvissa. Leffan jälkeen pelattiin muutama kierros Afrikan tähteä ja sitten oli jo pikkusen aika mennä nukkumaan. Mulla oli töiden jälkeen tarkoitus lähteä tyttöjen kanssa ulos, mutta mä nukahdin!!! Saattoi vähän edellisillan riennot painaa päälle mutta kerrankin sai kunnon yöunet :) Kiitos Gabby ihanasta illasta, oot paras host-lapsi mitä voi toivoa ♥


Tänään eli sunnuntaina otin sitten suunnaksi cityn, YKSIN! Nina ja Ansku oli taas löytäny tiensä Staten Islandille, joten niistä ei ollu lähtijöiksi. Olin eka suunnittelut että meen bussilla Roosevelt mallille, mutta kun seisoin siinä bussipysäkillä juna-aseman vieressä ja näin että ihmiset odottaa junaa, päätin että jos New York City on noin lähellä niin hulluhan mä oon jos en mä sinne mee kun vielä on mahdollisuus. Niin mä sitten istuin junassa kaikkien suunnitelmien vastaisesti, mutta onneksi lähdin! Sain ostettua itelle uusia urheiluvaatteita ja melkein kaikki tuliaisetkin on nyt hommattu! Ainoa mikä puuttuu on Jaakon tuliainen, mutta miehille on niin vaikea ostaa mitään! Ehkä paras tuliainen on kun mä saavun kotiin? :) Kävin sitten ostamassa eväitä ja menin Central Parkiin picknikille. Oli niin ihana vaan syödä, kuunnella musiikkia ja katsoa ympärillä olevia ihmisiä. Central Park on ehdottomasti yksi mun lempipaikoista Nykissä ja siellä musta tuntuu, että myös suurkaupungissa on paikka missä musta tuntuu kuin olisin kotona. 

mun uudet babyt!
Tänään yksi tyttö tuli koputtamaan mua olkapäälle ja kysyi että voinko auttaa sitä kun se on lomalla nykissä. Se halusi tietää missä olis joku hyvä halpa pizzeria ja Forever 21 ja osasin neuvoa sitä ihan luontevasti :) Sitten se lopuksi vielä kysyi oonko Nykistä kotosin ja sanoin että mä asun täällä. Ehkä mulla tuli sellanen hetki että musta tuntui oikeasti siltä.. Sitten tuli taas se tunne että 2 viikon kuluttua oon Suomessa.. Mutta olin jotenkin niin iloinen että oikeasti osaan jo auttaa ihmisiä täällä enkä oo ite se joka on ihan pihalla :)

Musta on oikeasti ihana palata Suomeen ja mulla alkaakin olla jo pikkuhiljaa matkakuume, Suomeen!
Vaikka tää kesä on ollut yksi parhaimmista ja tuun muistamaan tän ikuisesti, on mulla ikävä myös mun kotia ja perhettä. Ei ole helppoa olla yksin maailmalla vieraassa perheessä ja kulttuurissa, ja voin sanoa että oon selviytynyt paremmin entä ensin kuvittelin. Voin rehellisesti sanoa, että oon ylpeä itestäni ja se minkä takia tulin tänne on toteunut :) Päällimäinen syy miksi halusin lähteä tänne oli seurata unelmia ja itsenäistyä. Musta tuntuu, että oon kasvanut tän kesän aikana parempaan suuntaan ja toivon että muutkin huomaa sen kun pääsen takaisin kotiin. Oon saanut kavereita joista on tullut mulle kuin oma perhe ja oon hoitanut mun työn paremmin kuin hyvin. 
Nyt pitää vaan nauttia nää viimeiset 2 viikkoa ja toivon kuitenkin että ne menee nopeaa, sillä IDA TULEE NYKIIN 2 VIIKON PÄÄSTÄ!!!! ♥ Ida on siis täällä mun 4 viimeistä päivää ja aion näyttää sille Nykin just niin ihanana kuin mä sen nään! :) Meillä on jo hotelli varattuna manhattanilta eikä tää tyttö malttais odottaa enää yhtää! Tule jo tänne Ida, mulla on hirveä ikävä!

Tuntuu varmaan hassulta lukea sitten Suomessa nää kaikki päivitykset läpi.. Ehkä tän blogin avulla voin elää nää kaikki hetket uudelleen. Toivottavasti ootte tykänny seurata mun matkaa ja pysytte mukana loppuun asti :) Love u guys! Miten se menikään, the best is yet to come? I THINK SO!

ikinä ei tiedä minne nää jalat mut vie



Ei kommentteja: