maanantai 23. heinäkuuta 2012

YOLO= You Only Live Once

Kuuntelen tässä Jukka Pojan mielihyvää ja mietiskelen kulunutta viikkoa. En taas tiedä mistä tätä kaikkea lähtis purkamaan, mulla on niin hyvä ja onnellinen olo. En halua ajatella että yksi viikko on taas kulunut ja mun nyki elämä alkaa pikkuhiljaa lähestymään loppuaan. Anskun sanoin, miksi me ei vaan voitaisi jäädä elämään tätä unelmaa? Ehkä tää kaikki on siksi just niin ihanaa, koska tiedetään että tää kaikki tulee kohta loppumaan. En oo ikinä elänyt jokaista hetkeä niin täysillä kuin täällä olessa ja mä toivon että pystyn viemään tän saman asenteen Suomeen. Onhan taallakin oma arkensa tyon parissa, mutta viikonloput ovat jotain ihan parasta. Elämä on niin ihmeellinen asia ja oon todella oppinut rakastamaan jokaista päivää ja hetkeä.. meillä on vaan tää yks elämä, miksei elää sitä siten kuten itse haluaa? Tärkeintä on olla onnellinen, eikö?

Viime viikko hurahti taas töiden merkeissä ja tiistaina uskaltauduin ensimmäistä kertaa yli 2 kk jälkeen zumba-tunnille. En edes tiennyt että meidän kuntosali tuossa 100 m tarjoaa ryhmäliikunta tunteja ja nyt harmittaa kun tajusin sen näin myöhään :( No, tiistaina sitten rohkaistuin ja menin tälle kyseiselle zumba tunnille. Suomalaiseen tapaan olin ensimmäisenä paikalla ja meillä oli sitten hyvin aikaa jutella ohjaajan kanssa :) Tää ohjaaja oli ihan innoissaan kun kerroin että oon suomesta ja se kyseli oonko ennen ollut zumbassa jne. ja se hulluna rauhoitteli mua että hyvin se menee ja sulla tulee olemaan niin kivaa! :D en viitsinyt enää näiden kommenttien jälkeen kertoa että tosiaan mä oon iteki zumba-ohjaaja... No, tunti oli täysin toisenlainen mihin oon suomessa tottunut. "Ditch the workout, join the party" sai aivan uuden käsityksen mun mittakaavassa, sillä tää tunti oli ku lauantainen baari-ilta eikä kukaan ottanu oikein mitään tosissaan :D Kaikki vaan nauro ja huusi siellä ja ne naiset hyppi vuorotellen sinne eteen sheikkaamaan sen ohjaajan kanssa :D Ensimmäistä kertaa mäkään en välittänyt miltä mun tekeminen näytti vaan annoin palaa täysillä ja mulla ei oo ikinä ollu jumpassa noin hauskaa! Hauskinta oli vielä se, että nää naiset siellä tunnilla meni oikeasti välillä juoruilemaan ja lepäilemään sinne käytävälle ja kun joku hyvä biisi lähti soimaan nii ne juoksi takaisin sinne saliin ja alko riehumaan:D Eihän suomessa kukaan lähde pitää lepotaukoa kesken jumpan?? :D Kiitin sitten lopuksi sitä ohjaajaa ihanasta ja erilaisesta tunnista ja sanoin sitten vielä että mäkin ohjaan zumbaa suomessa, niin se sanoi sitten että ne on jo kauan ettineet uutta ohjaajaa niiden salille ja oisinko kiinnostunut tulemaan töihin. Houkutteleva tarjous, mutta suomeen lähtö on jo niin lähellä että hoidetaan tää yks työ nyt kunnialla loppuun asti :)

Torstaina Ansku tuli sitten meille yöksi kun sen porukat on Suomessa lomalla eikä se uskalla nukkua niiden isossa talossa yksin :) Yritettiin varailla matkoja viikonlopuksi, mutta ei jaksettu oikein suunnitella mitään joten sovittiin vaan että "Go with the Flow". Ja ette arvaakaan millainen viikonloppu meille loppujen lopuksi tulikaan...

BLEECKER STREET

Perjantaina Päivi heitti mut perinteisesti Anskun luo yöksi ja tosiaan ilman mitään suunnitelmia päätettiin ottaa illan tavoitteeksi päästä cityyn ja Bleecker Streetille. Voi Bleecker street.. miten mä enää sopeudun rollon yölämään? Mentiin meidän kantapaikkaan Thunder Jacksoniin ja siellähän se ilta sujui leppoisasti.. en oikeasti viitsi päivitellä tänne näitä baarijuttuja, joten jos jotain sitten Suomessa kiinnostaa nii tulkaa kysymään ;) Näitä tarinoita kyllä riittää! Oltiin taas aamuauringon aikaan kotona ja meillä ei ollut mitään hajua missä muutaman tunnin päästä tultaisiin olemaan.. jännittävää mihin se elämä viekään...

Lauantai aamun fiilistelyjä







IM IN JERSEY SHORE!

Lauantaina herättiin muutaman tunnin yöunien jälkeen ja menin hetkeksi fiilistelemään ihanaa lauantai aamua anskun pihalla olevaan riipputuoliin. Tuossa vaiheessa en tiennyt että 10 minuutin päästä oltaisiin hirveässä kiireessä lähdössä kohti Pennstationia.. Tosiaan, Ansku huutaa mulle että lähtö on 10 minuutin päästä ja taksi tulee hakemaan meitä juna-asemalle. Edellisillan meikit päässä mä pakkasin nopeasti kamat kasaan ja seikkailu oli valmis alkamaan! Pennstationilta hypättiin New Jerseyn junaan ja meillä ei vielä tuossakaan vaiheessa ollut mitään hajua minne oltiin menossa. Haluttiin vaan nähdä New Jersey sillä se on ihan nykin vieressä ja ollaan puhuttu siita koko kesa. 


No, mulla tuli sitten ihan hullu ajatus kun oon puhunut koko kesän Anskulle kuinka rakastan sellaista sarjaa kuin Jersey shore ja oon tullut tänne asti, että olis niiiiiiiin siistiä päästä käymään siellä. Ansku sanoi sitten että mikäs siinä, just go with the flow ja niin me oltiin menossa sitten kohti Seaside heighsia! Sinne oli kyllä pidempi matka entä oltiin kuviteltu, ja tuntui että se junamatka olis kestänyt ikuisuuden. Viimein kun päästiin Bay Headiin, meillä ei tosiaan ollut mitään hajua missä oltiin ja miten päästäis itse Seasideen. Kysyttiin sitten yhdeltä naiselta siinä juna-asemalla että voisko se tilaa meille taksin tai jotain, niin se ihana lupautui heittämään meidät sinne! Oh I love american people! <3 Se vaan nauroi kun kerrottiin että ollaan Suomesta ja kuinka mä rakastan sitä sarjaa ja kuinka tultiin sinne ihan sattumalta :D Se heitti meidät sitten suoraan jersey shore tyyppien taloon eteen, ja voitte kuvitella kuinka innoissaan mä olin! Pidätte mua ehkä ihan hulluna kun rakastan tätä sarjaa, mutta musta oli niin uskomatonta olla siellä mitä seuraan joka päivä telkkarista!! En olisi viela pari kuukautta sitten uskonut etta tuun oikeasti joskus seisomaan tuon talon edessa...





Käveltiin sitten suoraan rannalle ottamaan aurinkoa ja taidettiin me pikku päikkäritkin ottaa, sillä yöunet oli jäänyt vähän vähemmälle. Ne aallot siellä rannalla oli aivan uskomattomat ja siellä pystyi jopa surffaamaan! Mulla tuli aivan sellainen olo kuin oltaisiin oltu jollain Californian rannalla, sitä hiekkaa ja merta riitti loputtomiin! Lepohetken jälkeen otettiin sitten suunnaksi kuuluisa Boardwalk missä kaikki tapahtuu. Löydettiin myös tv:stä tuttu Shore store missä nää tv sarjan tyypit työskentelee. Harmi kun oli lauantai niin näillä tyypeillä oli vapaapäivä, mutta niiden pomo oli kyllä töissä ;) Oli sitten pakko ostaa oma Jersey shore huppari muistoksi!
Tää Boardwalk oli täynnä kauppoja ja erilaisia kojuja ja se kuuluisa huvipuistokin sieltä löytyi :) Aika meni niin nopeaa ettei edes huomattu kun tuli jo pimeää ja mietittiin miten me päästään koko paikasta pois :D Ehdittiin onneksi viimeiseen junaan kohti New Yorkia ja jälleen kerran, oltiin vasta aamulla kotona. Mä en oo nukkunu yli 2 kk kunnollisia yöunia ja alan pikkuhiljaa hyväksymään jo sen ajatuksen että seuraavan kerran tuun nukkumaan kunnolla Suomessa.



Musta on tullu ku joku Duracell-pupu ku viiletän vaan paikasta toiseen ja viikosta toiseen ilman unta enkä oo edes väsyny. Suomessa tuntuu että oon kokoajan aina hirveän väsynyt ja saattaa olla että tän kesän jälkeen mä nukun vaan ne 2 viikkoa mitä mulla on aikaa olla ennen ku koulu alkaa :D Vitsailen muutenkin täällä että oon niin supernainen ku palaa suomeen, sillä oon hoitanu 4 ihmisen taloutta yksin koko kesän, oon eläny ilman lihaa, puhelinta, telkkaria ja kunnon nettiä nyt pari kuukautta.Osaan todella arvostaa niitä pieniä asioita ku palaan suomeen :)


SHOPPING SUNDAY

Sunnuntaina herättiin sitten joskus 4 aikaan päivällä ja Ansku lähti hakemaan Ninaa niille. Otettiin sitten suunnaksi Roosevelt mall ja kun rahaa ei ollu palanu tarpeeksi viikonloppuna nii päätettiin sitten tuhlata loputkin shoppailuun :D Oikeesti, Nyki on ehkä kallein paikka olla au-pair, sillä täällä riittää tekemistä vaikka kuinka paljon ja shoppailu mahdollisuudet ovat ehkä parhaimmat ikinä.. Mieluummin olen täällä suurkaupungissa ja saan rahan tilalle jotain kuin asuisin isäntäperheessä jossain landella jossa ei voisi kuluttaa rahaa mihinkään, se vaan tarkoittaa ettei voi myöskään tehdä mitään. Eletään muutenkin vähän "hällä väliä elämää" tyttöjen kanssa tällä hetkellä, sillä tiedetään että aikaa on enää niin vähän jäljellä että nyt pitää tehdä kaikki mitä vielä halutaan tehdä. En ikinä Suomessa käyttäisi näin paljon rahaa näin lyhyen ajan sisällä :D Mutta rahaa tulee aina lisää ja näitä muistoja ei voi mitata rahassa.



3 viikkoa matkaa enaa jaljella ja oon pikkuhiljaa alkanut hyvaksymaan sen tosiasian etten oikeasti oo jaamassa tanne.. 3 viikon paasta taa kaikki on ohi ja mun pitaa palata Suomeen. Syksy ja tasainen arki Suomessa odottaa, mutta ma en anna sen tapahtua!! Jos jotain tana kesana oon oppinut, niin sen mika tekee mut onnelliseksi. Tan matkan aikana tajusin esimerkiksi etta oon tehnyt mulle rakasta tyota vaarista syista, ja siksi tein päätöksen että lopetan nyt kaikki jumppahommat vähäksi aikaa. Kylla, mua ei enaa nahda syksylla vetamassa yhtaan jumppaa. Ehkä ensi keväänä taas hyppään kelkkaan uudestaan, mutta nyt tarvin pienen hengähdystauon. Kaikki ei olekaan Suomessa enaa samalla tavalla kun  tulen takaisin ja nyt tuntuu etta elama on oikeasti menossa parempaan suuntaan, mutta siita lisaa myohemmin. Tajusin kuitenkin etta mun on tehtava jotain mita rakastan koko sydamestani enka voi tuhlata hetkeakaan johonkin jossa en pysty olemaan mukana niin suurella sydammella kuin haluaisin.. "You Only Live Once" on hyva lause kuvaamaan sita, etta vain sina itse voit vaikuttaa siihen millaista elamaa elat. Joskus muutos tuntuu pelottavalta mutta millaista elamaa se on jos et koskaan uskalla ottaa riskeja? Ma en aio olla yksi niista jotka vanhoina kiikkustuolissa katuvat niita asioita joita ovat jattaneet tekematta, en todellakaan. Ma aion toteuttaa mun unelmat, joko yksin tai yhdessa. Voin rehellisesti sanoa olevani talla hetkella todella onnellinen tytto, silla uskallan elaa juuri sellaista elamaa kuin itse haluan. Talla hetkella musta tuntuu etta oon oikeasti elossa. Tiedattehan sanonnan: "Everybody DiesBut Not Everybody Lives" miettikaa sita. 
Musta on kuitenkin ihana tulla kotiin ja koti tulee aina olemaan mulle se paras ja turvallisin paikka maailmassa. Odotan jo sita kun paasen nakemaan teidat kaikki ja kertomaan naa jutut kasvotusten. Te rakkaat teette mun kotiinpaluusta maailman ihanimman asian <3 Nahdaan 3 viikon paasta!
Keep Dreaming BIG!

Ei kommentteja: