torstai 24. toukokuuta 2012

The Best Summer of Our Lives

Oli aivan pakko tulla päivitteleen tätä blogia, koska oon vaan niin happy tällä hetkellä että saan olla täällä ja kokea niin paljon uutta jokaikinen päivä!

Tää päivä oli aivan huippu, ehkä paras päivä koko viikosta ku oon ollu täällä. Aamulla heräsin joskus 7 aikaan ja menin herättämään Gabyn, ku huomasin että meidän tekemään Butterfly Gardeniin oli syntyny 4 uutta perhosta! Eilen oliki kunnon episodi, ku huomasin päivällä et yks perhonen on jumittunu omaan koteloonsa joten päätin auttaa sitä raukkaa ulos pääsemisessä.. No, mä vahingossa tapoin sen :( Gaby sitte huutaa siinä vieressä et " Dont kill her, Dont kill her! Did you kill her?" Olin sitte siinä vaan että " No she's sleeping.." Olin oikeesti niin surullinen Gabyn ja sen perhosen puolesta ku en oikeesti haluis tehä pahaa kärpäsellekään :( Sitte ku kaikki perhoset on oppinu lentämää siellä häkissä, nii päästetää ne yhdessä Gabyn kanssa ulos! :)



Jäätiin tänää Gabrielan koulun jälkeen leikkimään siinä koulun pihalla olevalle leikkikentälle ja Gabriela ylpeenä esitteli sen kavereille että sillä on oma lasten vahti joka antaa sille keinussa aina vauhtia. No, 6-vuotiaat tietty tulee hirveän kateelliseksi jos jollain on jotai mitä toisella ei ole. Loppupeleissä sitte työnsin vauhtia kuudelle ihanalle amerikkalaistytölle jotka kaikki huus yhtäaikaa et " PUSH ME! PUSH ME HIGHER!" Lopuks sain kuulla että oon "the best babysitter in the world!" Siihen ei paljoo kyl tarvittu :) Hassua muuten ku yritän puhua Gabrielalle Suomea mahdollismman paljon ja tänäänki ku kysyin heti ekana että miten koulussa meni, nii sitä jotenki hävetti puhua suomea siinä kaikkien kuullen, nii se alko sit selittää sitä mulle englanniksi.. ku kysyin että tietääkö sen kaverit että se osaa puhua suomea nii se sano ettei oo kertonu kellekään. Kerroin, että kun se kasvaa isommaksi se tajuaa mikä rikkaus on osata puhua eri kieliä ja sitä ei todellakaan tarvi hävetä. Edes Gabyn naapurit ei tienny että se osaa puhua suomea, mutta en ihmettele ku se naapurin isä vaan naureskeli mulle eilen että ai sellanki maa on olemassa :D

Sitte on pakko kertoa mun ekasta kauppareissusta tuohon lähisupermarkettiin jonne uskaltauduin eilen ihan yksin! Kävin ostamassa Mustikkamuffinseja (joihin rakastuin) ja siinä kassalla sitten se mies kysy jotain mistä en saanu selvää. Mietin siinä et hmm voi ei mitä tohon nyt pitäs vastata ku en kuullu mitä se kysy, nii sanoin vaa rennosti että "yes" ku ei tullu muutakaa mieleen. No se kassa oli sitte sillee " Okay, can I have it?" Olin aivan ihmeissäni et mitä se nyt haluaa ku olin maksanu jo ja tokasin vaan että "Have what?"  Se oli kysyny multa jotain sen kaupan kanta-asiakaskorttia ja olin ollu vaan sillee et joo on mulla se ja sitte että hupsis eipä ookkaan :D Se vaan nauro mulle ja lähdin äkkiä kotiin nauraen ittelleni ! Supermarketit on jenkeissä oikeasti SUPERmarketteja, sieltä löytyy ihan mitä vaan mitä oot menossa ettimään, ja kaikki suurimpaa jumbo-kokoa tietenki :)

Sitten tästä päivästä vähän lisää! Tuo vastapäätä asuva au-pair tuli tänää yllätysvierailulle ja haki mut näyttelee paikkoja, ihana yllätys! Mentii sitte istuskelemaa tuohon lähelle olevaan Donkin Donutsiin ja se tarjos mulle kahvit ja donitsit :) Se anto mulle myös sellasen lahjapaketin jonka sisällä oli pieni vodkapullo, kuulemma perinteinen lahja Sloveniassa, mutta kelpaa mulle! Istuttiin siellä melkeen pari tuntia ja meillä luisti juttu niin hyvin ettei huomattu kuinka aika vierähti.. Se kertoi mulle että oli kaivannu kaveria jo pidemmän aikaa ja oli niin onnellinen ku mä oon tullu tänne. Meillä oli hirveen paljon samanlaisia ajatuksia ja meillä on jo paljon suunnitelmia tälle kesälle. Sovittiin että tästä tulee meidän " The best summer of our lives", koska kesän jälkeen molemmat lähtee takasin omaan maahan, joten sitä ennen pitää kokea kaikki mitä New York meille tarjoaa! Lähdettiin kävelemään sitte kotia päin ja vietiin Ninan host-perheen koira ulos. Mulla kävi nii sääliksi ku Nina kerto että sen host perhe aikooo ehkä luopua siitä koirasta ku niillä ei oo aikaa hoitaa sitä eikä kukaan käytä sitä melkee koskaa ulkona :( Mä sitte lupauduin käyttää Scooperia ulkona aina ku mulla on vapaata päivisin, että se sais vähä enemmän liikuntaa ku se on vielä vasta pentu. Samalla mun ikävä poksua kohtaa ehkä helpottuu ku Scooper on iha samanlainen hölmö ku poksu, hyppii vaan ja haluaa antaa pusuja ja tassua kokoajan :) Huomenna meillä on Ninan, Anthonyn, Thomaksen ja Gabyn kanssa playdatet ku huomenna on vapaapäivä koulusta, joten koko päivä mennään lasten ehdoilla, todennäköisesti leikkipuistossa jos sen on muksuista kiinni :)

ps. Tää on teille rakkaille siellä kotona!
Päivittelen blogia seuraavan kerran taas ku on aikaa :) Öitä suomi, öitä NY !







1 kommentti:

Jari kirjoitti...

Hienoa, että menee hyvin ja että olet saanut ystävänkin. Terveisiä täältä kesäisestä Suomesta.